News

Întâlnește versurile lui Emil Brumaru în Iași, prin rețeaua WINK

30 Ian 2019

Avȃnd ca scop creșterea notorietății poetului Emil Brumaru în Iași și obiective care ţin de familiarizarea ieșenilor cu versurile și stilul său remarcabil, ascocierea directă a poetului cu orașul sau identificarea lui Emil Brumaru ca fiind cel mai mare poet ieșean și român din ultima jumătate de secol, WINK lansează o campanie de promovare a operei scriitorului Emil Brumaru, printr-un soi de teasing liric care să motiveze publicul tȃnăr, activ și urban să îi descopere versurile.

Considerăm că Emil Brumaru are cea mai remarcabilă voce din poezia românească contemporană, în sensul ei clasic. Iar versurile sale au toate ingredientele unui brand cultural: stârnesc curiozitatea, atrag, devin memorabile, fac publicul să zâmbească până la rușine sau îl pun pe gânduri de o seninătate neînțeleasă, cuceresc deopotrivă și omul de rând și intelectualul, plus, mai presus de toate, respiră în ritmul orașului, literă cu cuvânt.

În schimb, Iașul, deși aflat mereu în ultimii ani într-o căutare stearpă a identității sale culturale apuse, a ajuns să conștientizeze un pic cam târziu această valoare, care, ca într-o poveste cu tâlc, locuia chiar sub nasul său, chiar în centrul orașului.

Abia trecerea în neființă a poetului a făcut ca lucrurile să înceapă să de dezmeticească. În online, vocile ieșenilor s-au coalizat în regrete, oamenii de litere au început să și-l asume cu toții, televiziunile care nu l-au menționat au devenit vrăjmașe iar internetul a început să se umple de poezie.
Astfel am zis și noi că acum e momentul. Că ar fi o idee bună să nu ne mai plăngem că tinerii nu citesc, că ieșenii nu mai consumă, că românii nu mai vin înspre poezie. Vrem să vedem ce se întâmplă dacă ducem poezia în mijlocul Iașului, nas în nas cu publicul, exact în spațiul cel mai râvnit și urmărit de publicitate. Poate acum e momentul și poate aceasta e o cale. Poate fi un omagiu sau o dovadă de ipocrizie. Poate fi consumerism sau o experientă nouă de trăire a poeziei. Poate să placă sau să stârnească scandal. Important e să fie.

Mecanism:

Selectăm fragmente a câte 2/3/4 versuri din poeme diferite din volumul Opere V de Emil Brumaru, apărut la Editura Polirom.
Fiecare fragment devine un clip în sine, care este distribuit, pe rând, în toată rețeaua WINK – ecrane digitale în mijloacele de transport în comun, billboarduri digitale @ Moldova Center și Videowall cu doua feţe @Palas Foodcourt. Timp de 3 luni, versurile se înnoiesc cu altele 1 dată pe săptămȃnă.

Despre WINK Public Multimedia

WINK este o companie de publicitate Out Of Home (OOH) specializată în gestionarea de reţele de digital signage, administrare și închiriere de spaţii de promovare multimedia outdoor și indoor.

Prin diversele proiecte și campanii pe care le implementează, WINK Public Multimedia dorește să arate că OOH-ul (Out-Of-Home media) nu este rezervat doar pentru comunicarea venită de la advertiseri sau branduri ci poate fi utilizat cu succes în informare, în orientare, în amenajare urbană și în exprimare artistică. În același timp, advertiserii sunt invitați să descopere expresia artistică pe care o poate avea un suport media și să se inspire pentru a crea compoziții cu impact vizual plăcut în imaginea orașului.