News

WINK & The City – o inițiativă ieșeană de a face arta accesibilă publicului larg

28 Mar 2018

WINK Public Multimedia lansează WINK & The City - un program care adună proiecte și iniţiative ale tinerilor artiști ieșeni și le oferă spațiu media, transformând orașul într-o galerie publică de artă.

Conceput ca un program de expoziţie care își propune activarea spaţiului public prin intervenţii temporare, WINK & The City merge pe ideea că arta merită să devină accesibilă într-un oraș cultural și să devină parte din expresia lui vie.

WINK Public Multimedia dorește să arate că OOH-ul (Out-Of-Home media) nu este rezervat doar pentru comunicarea venită de la advertiseri sau branduri ci poate fi utilizat cu succes în informare, în orientare, în amenajare urbană și în exprimare artistică. În același timp, advertiserii sunt invitați să descopere expresia artistică pe care o poate avea un suport media și să se inspire pentru a crea compoziții cu impact vizual plăcut în imaginea orașului.

Programul implică instalaţii, arhitectură, fotografie și ilustraţii realizate de ieșeni și afișate prin stațiile personalizate și rețeaua de ecrane digitale WINK Public Multimedia.

WINK & The City Season 1 - Women Who Design in Iași

Ediţia din luna martie este dedicată femeilor care fac design în Iași și este un proiect colaborativ realizat de WINK împreună cu Ladies, Wine & Design Iași – un concept de eveniment destinat sexului frumos care lucrează în industrii creative, de la graphic design și ilustrație, la evenimente sau account management în agenții.

Șase staţii de călători din Iași au fost decorate cu ilustraţii dedicate ideii de feminitate și peste 200 de ecrane digitale au devenit suporturi pentru difuzarea lucrărilor semnate de femei graphic designer din Iași.

Feminitatea nu are o reţetă scrisă și aplicabilă tuturor, ea este adaptată contextului personal al
fiecăruia și reprezintă esenţa noastră ca femei, frumuseţea ei stȃnd tocmai în diversitate.
Pentru că proiectul a început în luna martie, pe care o știm de cȃnd eram copii ca luna dedicată mamei și, în general, tuturor femeilor din viaţa noastră, ne-am gândit ca tema primei ediții să fie despre noi și toate formele în care ne putem prezenta ca fiinţe feminine, spune Alina Ioana Petrea, co-organizator LWD.


Designerițele, despre câteva dintre temele abordate în lucrări:

Starea de jucăușenie - Ioana Cașcaval: ”Feminitatea este împodobirea divină a umanităţii. Îşi găseşte expresia în calităţile tale de a putea iubi, în spiritualitatea ta, în delicateţea, strălucirea, sensibilitatea, jucăușenia, creativitatea, farmecul tău, graţia, bunătatea, demnitatea şi tăria ta interioară.”


Mama Natură - Amalia Vornicu: ”Ideea de feminitate din ilustrația mea osciliează în jurul conceptului de "mamă natură" și mitul grecesc al Persephonei, vestitoare a primăverii. Ritmicitatea redată prin utilizarea liniilor curbe întreține ideea de ciclicitate în natură.”


Izvorul Gaiei - Ilinca Roman: ”Lucrarea are la bază un personaj primordial din mitologia greacă. Gaia (Gaea) este personificarea Pământului, creatoare a vieții și a tot ceea ce există. În sine, e prima Mamă natură și un simbol al puterii femeii de a inspira creație. Feminitatea e energia de a crea senzații, trăiri și viață, până la urmă.

Fluo - Lisa Melinte (Fox): ”Titlul lucrării, Fluo – reprezintă verbul latinesc pentru “a curge”. Ideea de bază pornește de la cuvinte cheie precum fluiditate, adaptabilitate, asemănarea dintre femei și apă.”

Feminin - Alexandra Gheorghiu
“Făptură sensibilă și jucăușă asemeni naturii însăși. Parte vibrantă și vie a acesteia, în forma ei cea mai pură și neîmblânzită; uneori un fruct dulce ce poate fi atât de ușor de mâncat, alteori o căprioară sperioasă, ascunsă vederii, o pradă ce trebuie vânată. Eternul feminin în multiplele sale forme: fata visătoare și inconștientă, alteori femeia crudă și impasibilă. Însă mai mult decât toate la un loc, femeia feminină și boemă!”

Lidia Macov – Paparuda
“Un ritual vechi de aducere a ploii și belșugului invocat de femei și fete tinere prin dans, bătăi din palme, tobe și stropirea cu apă, adresat zeiței Paparuda.”


Despre Ladies, Wine & Design Iași
Ladies, Wine & Design Iași este un concept de eveniment destinat femeilor care lucrează în domeniul industriilor creative, de la graphic design și ilustrație, la evenimente sau account management în agenții. Pornit de Jessica Walsh în New York, LWD, pe scurt, s-a extins în peste 150 de orașe unde se organizează astfel de întâlniri lunare la un pahar de vin.

Coordonat în Iași de Alina Ioana Petrea și Simina Ignat, rolul LWD este de a aduce împreună femei creative care să pună bazele unei comunități puternice și active.


Despre WINK Public Multimedia

WINK este o companie de publicitate Out Of Home (OOH) specializată în gestionarea de reţele de digital signage, administrare și închiriere de spaţii de promovare multimedia outdoor și indoor.

Cele mai mediatizate realizări din portofoliul WINK sunt 78 de refugii ieșene de călători – reabilitate, personalizabile și popularizate datorită proiectelor creative prin care brandurile comunică inteligent cu consumatorii lor.

Începută ca și proiect de reabilitare a staţiilor de călători din Iași, investiţia companiei în mobilierul stradal presupune modernizarea, mentenanţa, curăţarea staţiilor și atribuirea de proiecte care se încadrează frumos în spaţiul colectiv și zona publică și care, dincolo de interacţiunea cu consumatorii pe care brandurile reușesc să o aibă, oferă călătorilor o altă perspectivă asupra transportului în comun, dar și asupra orașului Iași.